Kinderen stralen op het circuit van Zandvoort

Woensdag 18 mei werd een topdag voor Stichting Zorgeloos Kind en de vele gezinnen op het zonnige circuitpark van Zandvoort. Lachende gezichten mochten mee in de meest exclusieve auto’s over het circuit waar Max Verstappen in 2021 de Formule 1 wist te winnen. Daarnaast mochten de kinderen zelf racen in Racesquare op het circuit. Maar liefst 20 simulatoren stonden klaar voor de kids om zich ook even Max Verstappen te voelen. Daarnaast was er een heuse karikatuurtekenaar aanwezig om de kinderen prachtig na te tekenen en was er vertier voor de kids. Uiteraard was er eten en drinken aanwezig en werd deze 1e circuitdag ,na lange tijd afwezigheid, een groot succes.

Het was al weer jaren geleden dat Stichting Zorgeloos Kind een circuitdag had georganiseerd en dat was altijd op het TT-circuit van Assen. Nu jaren later heeft dit een vervolg gekregen en dat op het Formule 1 circuit van Zandvoort. Maar liefst 60 zeer exclusieve auto’s stonden speciaal klaar om de grote groep kinderen mee te laten rijden. Beelden zeggen vaak veel meer dan woorden en wat hebben de kinderen enorm genoten. Ook de coureurs genoten van het gezelschap en werd het een groot feest op het circuit. Tevens was zanger Frans Duits aanwezig met zijn mooie auto om de kinderen rond te rijden. En Frans was erg in trek bij de aanwezige kids (en ook ouders).

Ook het racen in de simulatoren in Racesquare werd een groot succes. Het was stil in deze ruimte waar zeer geconcentreerd werd gereden om de snelste ronde te rijden op Zandvoort. Er waren voor de 3 snelste deze dag prachtige bekers beschikbaar en deze werden na afloop dan ook zeer trots in ontvangst genomen.

Ook was karikatuur tekenaar Ronald Kronenburg aanwezig. Hij maakt de meest hilarische en echt lijkende tekeningen van de vele kids en wij weten zeker dat deze tekeningen een mooi plekje gaan krijgen in het huis van de getekende personen.

Natuurlijk speelde het prachtige weer mee in het slagen van deze dag en we kijken dan ook terug op een fantastisch ervaring welke zeker een vervolg gaat krijgen.

Deze dag is vooral mogelijk gemaakt door de volgende personen en bedrijven:

Frank en Laura van Reij van Zwaartafelen in Amersfoort
Hein Koopman van Koopman Racing Service
Niels van Duijn
Catering Zandvoort (voor het heerlijke eten en drinken)
Circuitpark Zandvoort
Fotograaf Christian Kalse
Persfotograaf Edwin Smulders

Daarnaast hartelijk dank aan alle vrijwilligers en coureurs die deze dag tot een groot succes hebben gemaakt. Op naar de volgende circuitdag op het circuit van Zandvoort!