Stichting Zorgeloos Kind gaat weer op reis!

Het geduld werd redelijk op de proef gesteld, maar na bijna 1,5 jaar hebben we weer een grote reis op de agenda staan. Van 8 t/m 10 oktober gaat Stichting Zorgeloos Kind weer met een hele grote groep gezinnen naar de Efteling. Stichting Zorgeloos Kind blij, Ziekenhuizen blij en vooral de gezinnen die een uitnodiging ontvangen vanuit de ziekenhuizen, zijn enorm blij. Wat hebben wij dit gemist en wat is het dan leuk om weer goed nieuws te melden. Wij kijken er erg naar uit om weer met al deze gezinnen op vakantie te gaan en hopen dat het weer een onvergetelijke ervaring gaat worden.

In maart 2020 gingen we nog op reis naar EuroDisney met een grote groep gezinnen. De eerste Covid besmetting in Nederland werd in dat weekend gemeld en iedereen was er wel van overtuigd dat dit niet zo’n vaart zou lopen. Maar wat hadden we het fout, want 2 weken na thuiskomst van deze reis ging eigenlijk de hele wereld op slot. Nu 15 maanden later komen we langzaam weer uit het slot en kunnen weer langzaam vooruit gaan kijken en plannen.

Zeker voor onze ‘tere’ doelgroep is het een enorm lastige tijd geweest en hebben deze gezinnen maar weinig tot niets kunnen ondernemen. Het is al lastig om dit uit te leggen aan een volwassene, laat staan aan een kind. De Stichting heeft in de 15 maanden niet stil gezeten en heeft naast de individuele hulp aan gezinnen, ook geprobeerd om de financiën voor een nieuwe reis bij elkaar te krijgen en gelukkig is dat gelukt.

We mogen weer en de ziekenhuizen zijn nu druk bezig om de gezinnen te selecteren welke dit het meest nodig hebben op dit moment, zodat we een mooie groep bij elkaar gaan krijgen. Uiteraard is het weer een reis welke van A tot Z geregeld is en de gezinnen hoeven echt niets te doen, dan alleen maar plezier maken.

Wij kijken er erg naar uit en gaan jullie uiteraard op de hoogte houden in aanloop naar deze bijzondere reis.