Topdrukte bij SWPN - Official partner of Stichting Zorgeloos Kind tijdens IDM Assen

Spannende races, mooi weer en heel veel gezinnen zijn de belangrijkste ingrediënten om er een prachtig weekend van te maken. Onze thuisraces in het IDM-kampioenschap op het TT-circuit van Assen hadden de perfecte samenstelling van al deze ingrediënten en het was een onvergetelijk weekend. De VIP-box van de EG-group was helemaal vol met kinderen die de coureurs van SWPN/ Official partner of Stichting Zorgeloos Kind enorm hebben aangemoedigd. Rob Hartog behaalde beide races punten in de Superbike races en Sasha de Vits reed beide races mee voor de overwinning en liet zijn enorme talent zien tijdens dit weekend.

Maar liefst 16 gezinnen waren dit weekend te gast bij SWPN/ Official partner of Stichting Zorgeloos Kind tijdens de IDM Races op het TT-circuit van Assen. Om half 11 in de ochtend werden de gezinnen ontvangen bij de ingang van het TT-circuit om vanuit daar naar de VIP-box te lopen. Daar werden ze ontvangen met koffie, drinken en vooral heel veel lekkers. De gezinnen werden officieel welkom geheten en het programma van de dag werd doorgenomen. Al snel na het ontvangst werd het eten opgediend en konden de lege magen gevuld worden voordat het spektakel op het circuit ging beginnen.

Allereerst was het de beurt aan Rob Hartog om te laten zien aan de gezinnen waartoe hij in staat is. Rob was dit weekend toch wel wat ziekjes en kon de aanmoedigingen van de kinderen heel hard gebruiken. Rob eindigde op een 13e plaats en pakte dus 3 punten in het kampioenschap. Direct na deze race was het de beurt aan Sasha om de kinderen te laten zien wat hij allemaal kan op de Yamaha R6. Sasha deed het geweldig en vocht hard in de kopgroep. Helaas maakte hij 3 rondjes voor het einde een klein foutje waardoor hij als 9e over de finish kwam.

Na de eerste serie races vertrok de grote groep gezinnen naar de pitbox van het raceteam. Daar kom je normaal nooit dus de kinderen keken de ogen uit naar hoe mooi het er allemaal uitziet in de pitbox. Er werd uitgelegd hoe het allemaal werkt in de motorrace en uiteraard mochten ze met de coureurs op de foto en dat zittend op de racemotor. Ook werd de racetrailer van het raceteam bewonderd en daarna volgde het bezoek aan Damen Leathers, waar het belang van goede motorkleding werd uitgelegd.

Nu weer terug naar de VIP-box waar Ans van Stichting Zorgeloos Kind heel veel cadeaus had klaargelegd voor de kinderen, waaronder ook weer de prachtige handgemaakte knuffels en dekens van troostdekentje.nl, sleutelhangers van de brandweer en draadloze muizen in vorm van een auto! De kinderen konden maar kiezen.

Met de handen vol met cadeaus werden de 2e races bekeken. Eerst was Rob weer aan de beurt in de Superbikes. Nog steeds ziek wist hij toch weer 2 punten te scoren door als 14e over de streep te komen. Hij werd door kids hartelijk toegejuicht bij terugkomst in de pitstraat.

De laatste race in de Supersport was het de beurt aan Sasha. Weer liet de jonge Belg zien tot de top van dit veld te behoren en streed op het scherpst van de snede mee voor de overwinning. Met een prachtige 4e plaats liet hij zien aan de gezinnen dat het niet lang meer duurt voordat hij zijn 1e podium voor SWPN/ Official partner of Stichting Zorgeloos Kind gaat halen.

Het weekend was ten einde en de gezinnen keerden allemaal weer huiswaarts. Wat hebben wij van SWPN/ Official partner of Stichting Zorgeloos Kind een prachtig weekend gehad. Zowel sportief als met de gezinnen was het allemaal weer helemaal top.

Hartelijk dank aan alle sponsoren en donateurs en speciale dank aan de EG-group en Damen Leathers.